Anti cuproz Treatment (ROSACEA) – טיפול בקופרוז העלמת נימים

Young Model Woman with Skin Problem. Female Face Divided into two Parts one Healthy and one Unhealthy. Facial Treatment, Medicine and Cosmetology Concept

רוזציאה (ROSACEA) הינה בעיית עור נפוצה ביותר, המתבטאת באדמומיות במרכז הפנים, ומוכרת גם בכינוי העממי: "קופרוז". הסיבות לתופעה לא ברורות לחלוטין, אך ככל הנראה נגרמת משילוב של גורמים תורשתיים וסביבתיים: קיימת נטייה מוגברת לפתח "קופרוז" בבהירי עור, באנשים שבני-משפחתם סובלים מהבעיה, ובאנשים הנוטים להסמיק. גם גיל המעבר בנשים כרוך בנטייה מוגברת למחלה (עקב גלי החום שחוות הנשים). ישנם גורמים רבים המוכרים כמחמירים את המצב: חשיפה לשמש, שתיית אלכוהול, מאמץ גופני המביא לעליה בטמפ' הגוף, אמבטיות חמות וסאונות, אכילת מזון חריף, נטילת תרופות ממשפחת הסטרואידים או תרופות  הגורמות להרחבת כלי דם. למרבה הצער, ללא טיפול התופעה תחמיר בהדרגה לאורך השנים, ורק לעתים נדירות היא חולפת לחלוטין מעצמה. חשוב לציין כי טיפול בשלבים מוקדמים יותר של "קופרוז" יעיל יותר מאשר בשלב מאוחר של התפתחות המחלה.

 

הטיפול ב "קופרוז" הינו בראש ובראשונה הימנעות מהגורמים המחמירים אותה: (בעיקר אלכוהול, מזונות מתובלים ונזקי שמש) והקפדה על תכשירים קוסמטיים יומיומיים אשר אינם מגרים את העור.

 

"קופרוז" מגיבה היטב לטיפולי אור (IPL): בשיטה זו גל האור חודר לעומק העור, פוגע בכלי דם המורחבים, וגורם לסגירתם והיעלמותם. עם השלמת סדרה של כשלושה טיפולים ניתן לצפות להעלמת כלי הדם המורחבים, להטבה משמעותית בגוון הוורדרד של העור ולשיפור במרקם העור באזור המטופל. לא ניתן להעריך את משך הזמן שהתוצאות יישמרו, אולם לרוב מדובר בשנים. לעתים יש לבצע טיפול חוזר אחת לחצי שנה או שנה, על מנת לטפל בכלי דם השבים ומופיעים, אולם שביעות הרצון של המטופלים ב-IPL גבוהה. הטיפול מלווה באי-נעימות קלה, ובתום הטיפול מופיעה אדמומית של העור – אך זו תיעלם כעבור  מספר שעות, ואין צורך בהימנעות מיציאה מהבית  או באובדן ימי עבודה.

 

טיפול במכשיר IPL מהווה אלטרנטיבה טיפולית רצויה עבור אנשים הסובלים מ "קופרוז".

טיפולי פנים נוספים: