Anti-pigmentation Treatment – טיפול בפיגמנטציה

concept skincare. Skin of beauty young woman with magnifier before and after the procedure on a white background

בעיות הפיגמנטציה וכתמי עור פוגעות לעיתים באופן משמעותי בדימוי העצמי. הן תוצאה של הצטברות פיגמנט כהה-חום, הנקרא מלנין בשכבות האפידרמיס והדרמיס.

בעזרת טכנולוגית IPL שמבוססת על עקרון Selective photo thermolysis, כלומר שימוש באנרגית אור שיוצרת תהליך חימום, המפרק מולקולות מטרה באופן סלקטיבי ומבוקר מבלי להרוס את הרקמה שמסביב.

הסיבות המובילות לבעיות פיגמנטציה הינן: נטייה גנטית (המשתקפת במצוא וסוג העור)

חשיפה סביבתית:  חשיפה לשמש, תהליכים דלקתיים בעור, פרופיל הורמנלי הריון וחשיפה לתרופות מסוימות. פיגמנטציה בולטת בכל אזור, בדגש על אזור הפנים, מהווה בעיה נפוצה ומתסכלת.

סוגי פיגמנטציה שכיחים:

כתמי שמש –  כתמים שטוחים ושטחיים ובעלי גבולות מאוד ברורים. גוון בהיר עד חום כהה. הנגעים פזורים באזורים חשופים לשמש וניתנים לאבחון בבדיקה קצרה ולא פולשנית.

 

מלזמה (melasma) – כתמים חומים בהירים בעלי גבולות שאינם חדים, אשר לרוב ממוקמים על גבי המצח, לחיים ומעל השפה העליונה ולעיתים גם במקומות נוספים. בעיה זו נפוצה יותר בנשים וקשורה לגנים מסוימים, שינויים הורמונליים וחשיפה לשמש. ניתן לסווג את המלזמה בהתאם לעומק בו הצטברות הפיגמנט היא מרבית – שיטחית-אפידרמלית, דרמלית או משולבת. הטיפול האפקטיבי ביותר הינו שילוב תכשירים מקומיים וטיפולים פיזיקאליים כדוגמת טיפולי IPL.

 

אדמומיות ופגיעה במרקם עור מחשוף החזה/ דה קולטה – פויקילודרמה (Poikiloderma of civatte) – שנים של חשיפה לשמש גורמות לנזק של עור מחשוף החזה שעיקרו אדמומיות קבועה, בגוון אדום-חום. הבעיה כאן נובעת מהרחבת כלי דם קטנים, היעדר או עודף פיגמנטציה ודלדול העור (ירידה בכמות סיבי הקולגן והאלסטיות של שכבת הדרמיס). הטיפול האפקטיבי ביותר כאן הוא טיפולי אור מסוג (IPL-  intense pulsed light). הטיפולים יכולים לשפר את מראה העור באופן משמעותי בזכות יכולתם להשפיע הן על איכות הרקמה, העלמת כלי הדם ויצירת גוון אחיד.

 

הצעד הראשון והחשוב, עליו ממליצים הרופאים הוא הגנה יומית מפני השמש. קרם הגנה הוא המפתח להפחתת מראה הכתמים הכהים.

טיפולי פנים נוספים: